Ako som už spomínal v predchádzajúcom článku, základom úspešného directu je dostať sa priamo do schránok. Pri takomto doručení máte istotu, že si vašu reklamu adresát nielen všimne, ale že sa mu zaručene dostane do rúk. Následne je potrebné zvoliť správny message, ktorý ho zaujme a vyvolá žiadanú reakciu, ktorou je vo väčšine prípadov kúpa produktu. Znie to jednoducho, ale ako zistiť, či bol direct naozaj úspešný? Merateľnosť efektivity je jedným z hlavných ukazovateľov rozdielu medzi neadresnou distribúciou a neadresnou distribúciou priamo do schránok. Kým letáky končiace v spoločných schránkach na reklamu majú minimálnu úspešnosť, tie, čo skončia priamo v schránkach ju dosahujú až šesťnásobne vyššiu. A to už je rozdiel, ktorý stojí za zmienku.

marketing-post-schranka Merať úspešnosť directu je možné rôznymi spôsobmi. Záleží len na tom, v akej oblasti podnikáte, čo je želaný cieľ kampane a s ako pokročilým spôsobom merania ste ochotný pracovať. Základným nástrojom merania bývajú zľavové kupóny, prípadne apel na časovo obmedzenú akciu. Tento spôsob je ideálny v prípade rýchloobrátkového tovaru. Nielen že si tým zvýšite predaj, ale vďaka kupónom zistíte, koľko ľudí prišlo nakúpiť práve na základe directu.

Ďalším zo spôsobov merania efektivity môže byť aj využitie QR kódu, ktorým zjednodušíte adresátovi prístup na váš web a tým si aj zvýšite návštevnosť. Pamätajte však, že s QR kódmi treba narábať veľmi premyslene. Nestačí, ak na leták dáte len kód s textom „navštívte náš web“. Pre použitie QR kódu je potrebné vzbudiť záujem adresáta. Motivovať ho či už otvorením nových zliav, prípadne darčekom naviac. Vo všeobecnosti však platí, že v období, kedy prebieha distribúcia, návštevnosť webov rastie, čo je tiež jedným z ukazovateľov úspešnosti.

Medzi pokročilejšie spôsoby merania efektivity patrí aj trackovanie prejavených záujmov. Praktický príklad si môžeme dať napr. na telefónnom čísle, kedy je možné monitorovať všetky telefonáty, dokonca separátne pre rôzne oblasti, v ktorých bol direct distribuovaný. Rozhovory je dokonca možné aj nahrávať, takže budete mať prehľad kedy kto volal a o čo konkrétne mal záujem, čo môže byť veľmi nápomocné aj pri ďalšej komunikácií.

marketing-post-sipky Jednou z hlavných zásad nášho podnikania sú aj konzultácie a poradenstvo. Klientovi preto vieme odporučiť, ktorý spôsob merania efektivity je preňho ideálny, prípadne mu, ako sa hovorí, ušiť merateľnosť kampane na mieru a nakombinovať ich presne podľa jeho potrieb a možností.

Matej Zitta
Executive Director
Späť

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Napíšte nám