
A práve tam nastáva problém. Hoci sa tieto služby nazývajú distribúcia letákov do schránok, nie vždy tomu tak je. Väčšina letákov bohužiaľ končí v spoločných schránkach na letáky, v krabiciach či v stojanoch pre ne určených a do poštových schránok sa v 90% nedostanú. To platí aj v prípadoch, ak sú schránky voľne dostupné.
Nielenže sú potom letáky z veľkej časti odignorované adresátmi, ale aj ich viditeľnosť po pár hodinách klesá vzhľadom na pribúdajúce letáky, ktoré tie ostatné jednoducho zasypú. A presne v tomto momente klientom klesá efektivita directu. Naopak, keď si adresát nájde leták vo svojej schránke, minimálne sa o danej ponuke dozvie, čím efektivita kampane rastie. Klienti sa bohužiaľ vo väčšine prípadov rozhodujú na základe ceny a neuvedomujú si rozdiel medzi distribúciou do schránok a distribúciou priamo do schránok, ktorá v priemere dosahuje až 6-krát väčšiu úspešnosť.

Často sa tiež stretávam s otázkou, či sa skutočne vieme dostať do schránok. Áno, vieme a je to základom našej práce – veď načo je klientovi leták, ktorý si v krabici nikto nevšimne? U našich doručovateľov dbáme o distribúciu v presne vymedzených časoch, aby sa jednoducho dostali do vchodov a tým pádom aj schránok. V prípade, že sa im to nepodarí na prvýkrát, vracajú sa do nedoručených vchodov a letáky skutočne doručia tak, ako majú. Vďaka tomuto systému a detailnej kontrole vieme garantovať až 90%-nú doručiteľnosť.
Správne nastavená direct marketingová kampaň môže mať neuveriteľné výsledky. Potrebné je len osloviť distribučnú firmu, ktorá vám takúto kampaň pomôže nielen správne nastaviť, ale zároveň ju zrealizuje tak, aby jej efekt bol čo najvyšší.
Matej Zitta
Executive Director